Dynamic Pricing Option

JúniorFax

Newcomer
Acredito que os jogadores mais avançados de Stardew Valley sempre optam por plantar Ancient Fruit ou Starfruit porque oferecem o melhor lucro. Com o tempo, isso se torna bastante tedioso, então seria muito legal se tivéssemos uma nova opção que pudesse ser ativada durante a criação de um save. Cada vez que um ano passa no jogo, todos os preços de compra de sementes e preços de venda de colheitas mudam aleatoriamente, semelhante à forma como os preços de Robin e Clint aumentam a partir do segundo ano. Claro, com um valor médio definido e deveria haver uma forma de avisar o jogador, talvez no quadro de avisos ou através de uma carta, ou até mesmo um novo quadro dentro da loja do Pierre para que o jogador pudesse ver todos os valores alterados do cultivo.

Temos também a questão da Fruta Antiga, que é uma planta que demora muito para crescer, e tem o fato de não poder comprar suas sementes regularmente, como na loja do Pierre. Seu valor também deverá mudar, junto com alguns outros fatores, como seu tempo de crescimento, e talvez adicionar outra forma de compra além do carrinho de viagem, já que a intenção é justamente não plantar só isso. Acredito que uma opção extra seria muito legal, principalmente para quem quer fugir da rotina tediosa de plantar sempre a mesma coisa, e também seria mais uma forma entre muitas que temos de nos divertir durante o jogo.

(Desculpe pelo inglês, usei o Google Translate porque não conheço o idioma :))
 
Acredito que os jogadores mais avançados de Stardew Valley sempre optam por plantar Ancient Fruit ou Starfruit porque oferecem o melhor lucro.
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...e também seria mais uma forma entre muitas que temos de nos divertir durante o jogo.
ONLY A TRANSLATION / APENAS A TRADUÇÃO:

I believe that the most advanced Stardew Valley players always choose to plant Ancient Fruit or Starfruit because they offer the best profit. Over time, this becomes quite tedious, so it would be very nice if we had a new option that could be activated during the creation of a save. Each time a year passes in the game, all the seed purchase prices and crop sale prices change randomly, similar to the way Robin and Clint's prices increase from the second year onwards. Of course, with a set average value and there should be a way of notifying the player, perhaps on the notice board or via a letter, or even a new board inside Pierre's store so that the player can see all the changed crop values.

There's also the matter of the Ancient Fruit, which is a plant that takes a long time to grow, and the fact that you can't buy its seeds regularly, like in Pierre's store. Its value will also have to change, along with some other factors, such as its growing time, and perhaps adding another form of purchase besides the travel cart, since the intention is precisely not to plant just that. I think an extra option would be very nice, especially for those who want to escape the tedious routine of planting the same thing over and over again, and it would also be one more way of having fun during the game.
 

FilthyGorilla

Local Legend
Honestly adding some variety to money making that doesn't throw everything out of balance (in the form of a toggle like you proposed and then perhaps a witch hut shrine) would be amazing, I could imagine it with animals too. It would add an aspect of balancing for animals in the sense that you'd want to keep high friendship animals but a wide selection of them to maintain a relative equal profit over time, might make people think about hoarding a low value item for later too, makes the moneymaking grind more fun in that sense too.

Many people have proposed methods of reaching the same thing like imposing a demand and supply system but personally I'd far rather prefer your suggestion, maybe I want to put some thought to optimize artichokes and sell an absolute ton of them.
 
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