Iotis
Newcomer
Hello,
the Game crash to the desktop with the following Error in the Eventlog:
Anwendung: Stardew Valley.exe
Frameworkversion: v4.0.30319
Beschreibung: Der Prozess wurde aufgrund einer unbehandelten Ausnahme beendet.
Ausnahmeinformationen: Microsoft.Xna.Framework.Content.ContentLoadException
bei StardewValley.LocalizedContentManager.parseStringPath(System.String, System.String ByRef, System.String ByRef)
bei StardewValley.LocalizedContentManager.LoadString(System.String)
bei StardewValley.NPC._PushTemporaryDialogue(System.String)
bei StardewValley.NPC.setTemporaryMessages(StardewValley.Farmer)
bei StardewValley.NPC.checkAction(StardewValley.Farmer, StardewValley.GameLocation)
bei StardewValley.GameLocation+<>c__DisplayClass279_0.<checkAction>b__0()
bei StardewValley.ModHooks.OnGameLocation_CheckAction(StardewValley.GameLocation, xTile.Dimensions.Location, xTile.Dimensions.Rectangle, StardewValley.Farmer, System.Func`1<Boolean>)
bei StardewValley.GameLocation.checkAction(xTile.Dimensions.Location, xTile.Dimensions.Rectangle, StardewValley.Farmer)
bei StardewValley.Game1.tryToCheckAt(Microsoft.Xna.Framework.Vector2, StardewValley.Farmer)
bei StardewValley.Game1.pressActionButton(Microsoft.Xna.Framework.Input.KeyboardState, Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState, Microsoft.Xna.Framework.Input.GamePadState)
bei StardewValley.Game1.pressUseToolButton()
bei StardewValley.Game1+<>c__DisplayClass904_0.<UpdateControlInput>b__0()
bei StardewValley.ModHooks.OnGame1_UpdateControlInput(Microsoft.Xna.Framework.Input.KeyboardState ByRef, Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState ByRef, Microsoft.Xna.Framework.Input.GamePadState ByRef, System.Action)
bei StardewValley.Game1.UpdateControlInput(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei StardewValley.Game1._update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei StardewValley.Game1.Update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei StardewValley.GameRunner.Update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei Microsoft.Xna.Framework.Game.Tick()
bei Microsoft.Xna.Framework.Game.HostIdle(System.Object, System.EventArgs)
bei Microsoft.Xna.Framework.GameHost.OnIdle()
bei Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.RunOneFrame()
bei Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.ApplicationIdle(System.Object, System.EventArgs)
bei System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponent.FDoIdle(Int32)
bei System.Windows.Forms.Application+ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(IntPtr, Int32, Int32)
bei System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32, System.Windows.Forms.ApplicationContext)
bei System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.RunMessageLoop(Int32, System.Windows.Forms.ApplicationContext)
bei System.Windows.Forms.Application.Run(System.Windows.Forms.Form)
bei Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.Run()
bei Microsoft.Xna.Framework.Game.RunGame(Boolean)
bei StardewValley.Program.Main(System.String[])
-------------
Name der fehlerhaften Anwendung: Stardew Valley.exe, Version: 1.3.7661.39769, Zeitstempel: 0x5fe26dc0
Name des fehlerhaften Moduls: KERNELBASE.dll, Version: 10.0.18362.1139, Zeitstempel: 0x6a8e6b97
Ausnahmecode: 0xe0434352
Fehleroffset: 0x00114662
ID des fehlerhaften Prozesses: 0x3ad8
Startzeit der fehlerhaften Anwendung: 0x01d6d91ff07a48f7
Pfad der fehlerhaften Anwendung: C:\GOG Games\Stardew Valley\Stardew Valley.exe
Pfad des fehlerhaften Moduls: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Berichtskennung: 93646cb9-e87f-41a3-b62f-efc4e80dbcec
Vollständiger Name des fehlerhaften Pakets:
Anwendungs-ID, die relativ zum fehlerhaften Paket ist:
------------------
I have the GOG Version and got the latest Update from the Galaxy Launcher. I have Windows 10 Pro 1909, 2700x, 2060 Super, 32 GB Ram and i or better my daughter play the German Version of the Game.
And i do not have installed any mods. Any ideas how i can fix this error? Thank you very much for any help :-)
the Game crash to the desktop with the following Error in the Eventlog:
Anwendung: Stardew Valley.exe
Frameworkversion: v4.0.30319
Beschreibung: Der Prozess wurde aufgrund einer unbehandelten Ausnahme beendet.
Ausnahmeinformationen: Microsoft.Xna.Framework.Content.ContentLoadException
bei StardewValley.LocalizedContentManager.parseStringPath(System.String, System.String ByRef, System.String ByRef)
bei StardewValley.LocalizedContentManager.LoadString(System.String)
bei StardewValley.NPC._PushTemporaryDialogue(System.String)
bei StardewValley.NPC.setTemporaryMessages(StardewValley.Farmer)
bei StardewValley.NPC.checkAction(StardewValley.Farmer, StardewValley.GameLocation)
bei StardewValley.GameLocation+<>c__DisplayClass279_0.<checkAction>b__0()
bei StardewValley.ModHooks.OnGameLocation_CheckAction(StardewValley.GameLocation, xTile.Dimensions.Location, xTile.Dimensions.Rectangle, StardewValley.Farmer, System.Func`1<Boolean>)
bei StardewValley.GameLocation.checkAction(xTile.Dimensions.Location, xTile.Dimensions.Rectangle, StardewValley.Farmer)
bei StardewValley.Game1.tryToCheckAt(Microsoft.Xna.Framework.Vector2, StardewValley.Farmer)
bei StardewValley.Game1.pressActionButton(Microsoft.Xna.Framework.Input.KeyboardState, Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState, Microsoft.Xna.Framework.Input.GamePadState)
bei StardewValley.Game1.pressUseToolButton()
bei StardewValley.Game1+<>c__DisplayClass904_0.<UpdateControlInput>b__0()
bei StardewValley.ModHooks.OnGame1_UpdateControlInput(Microsoft.Xna.Framework.Input.KeyboardState ByRef, Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState ByRef, Microsoft.Xna.Framework.Input.GamePadState ByRef, System.Action)
bei StardewValley.Game1.UpdateControlInput(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei StardewValley.Game1._update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei StardewValley.Game1.Update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei StardewValley.GameRunner.Update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bei Microsoft.Xna.Framework.Game.Tick()
bei Microsoft.Xna.Framework.Game.HostIdle(System.Object, System.EventArgs)
bei Microsoft.Xna.Framework.GameHost.OnIdle()
bei Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.RunOneFrame()
bei Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.ApplicationIdle(System.Object, System.EventArgs)
bei System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponent.FDoIdle(Int32)
bei System.Windows.Forms.Application+ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(IntPtr, Int32, Int32)
bei System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32, System.Windows.Forms.ApplicationContext)
bei System.Windows.Forms.Application+ThreadContext.RunMessageLoop(Int32, System.Windows.Forms.ApplicationContext)
bei System.Windows.Forms.Application.Run(System.Windows.Forms.Form)
bei Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.Run()
bei Microsoft.Xna.Framework.Game.RunGame(Boolean)
bei StardewValley.Program.Main(System.String[])
-------------
Name der fehlerhaften Anwendung: Stardew Valley.exe, Version: 1.3.7661.39769, Zeitstempel: 0x5fe26dc0
Name des fehlerhaften Moduls: KERNELBASE.dll, Version: 10.0.18362.1139, Zeitstempel: 0x6a8e6b97
Ausnahmecode: 0xe0434352
Fehleroffset: 0x00114662
ID des fehlerhaften Prozesses: 0x3ad8
Startzeit der fehlerhaften Anwendung: 0x01d6d91ff07a48f7
Pfad der fehlerhaften Anwendung: C:\GOG Games\Stardew Valley\Stardew Valley.exe
Pfad des fehlerhaften Moduls: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Berichtskennung: 93646cb9-e87f-41a3-b62f-efc4e80dbcec
Vollständiger Name des fehlerhaften Pakets:
Anwendungs-ID, die relativ zum fehlerhaften Paket ist:
------------------
I have the GOG Version and got the latest Update from the Galaxy Launcher. I have Windows 10 Pro 1909, 2700x, 2060 Super, 32 GB Ram and i or better my daughter play the German Version of the Game.
And i do not have installed any mods. Any ideas how i can fix this error? Thank you very much for any help :-)